Kestovaippailu; ”NEVER EVER ainakaan me sellaista aleta kokeilemaan”. Se oli minun ensimmäinen ajatus ja jäikin melkein ainoaksi ajatukseksi kestoilusta. Onneksi vain ”melkein”.
Meillä on kaksoset, joiden kanssa kestoilu alkoi (valitettavasti) vasta 9 kuukauden iässä. Kaikki alkoi pienestä kokeilusta, kun yhdellä kirpparihyllyllä oli kaksi nättiä pinoa kestovaippoja. En niitä heti ottanut, vaan menin kotiin miettimään asiaa. Aloin laskeskelemaan, että jos kerran päivässä käytetään 2 kestovaippaa niin kuukaudessa se tekee 60 vaippaa. BLING!! Tuli kiire takaisin kirpparille hakemaan ne vaipat!!! Mies ilmoitti heti alkuun, että ei tule osallistumaan niihin talkoisiin. Ajattelin vain sitä yhden vaippapaketin (ja siitä syntyvien roskien) määrää kuukaudessa ja ajattelin, että yritän edes minä säästää niin kukkaroa kuin luontoa (ja roskakuskin taakkaa).
Kotona pyörittelin vaippoja ja tutustuin niiden ihmeelliseen maailmaan. Se oli täyttä hepreaa ja vaikutti kovin utopistiselta. Kun vaipat oli pesty ja kuivanneet niin alkoi se jännittävin osuus, nimittäin kokeilu. Ja siitä se lähti. Meillä kävi tuuri kun kerralla löytyi meille sopiva vaippamerkki. Ja niitä vaippojakin oli 14, joten se ajatus kahdesta vaipasta päivässä muuttui kertaheitolla toisin päin; siitä päivästä lähtien meillä on osakestoiltu niin, että kertakäyttövaippoja käytettiin vain öisin. Yökestoilua kokeilimme Mommy Mousen yövaipoilla muutaman kuukauden päästä ja sekin oli niin naurettavan helppoa, että kuvioihin tuli mukaan yökestoilu myös. Kestovaippojen käyttö toimivilla vaipoilla on helppoa ja arjen helpottamiseksi on paljon tehtävissä. Niistä tulen kertomaan tulevaisuudessa.
Kestovaippailu sisältää paljon myyttejä, jotka eivät pidä paikkansa. Koneessa pyörivät kakkakikkareet, paha haju yms. ongelmat. Vaan eihän sellaisia ongelmia tullutkaan. Sen sijaan meillä loppui se jatkuva täysnäisien, haisevien roskapussien vieminen, vaippojen kantaminen kaupasta, tarjousvaippojen kyttäily ja roskiksen tyhjennyksessäkin saatiin tiputtaa kerta pois. Mitä enemmän vaippoja on käyttänyt, sitä enemmän niistä oppii ja huomaa ettei se alun heprea nyt niin hepreaa ollutkaan.
Ja niin kivaahan tämä tosiaan on, että lähdin tutkimustetkelle somen ihmeelliseen maailmaan ja innostuin kestovaipoista niin paljon, että Snowcotton sai alkunsa ja toivottavasti yhä useampi innostuu kestovaippailemaan.
Tässä meidän tarina lyhykäisyydessään. Ja lisää on tulossa. Tule sinäkin mukaan jakamaan tarinasi Facebookin ryhmässä Kestovaipat.
Marianne
Toimitusehdot
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.1.2023 alkaen.
Verkkokaupan tuotteita myy Tmi Marianne Fredriksson / Snowcotton, y-tunnus 2432764-9. Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tuotteet tilataan Snowcottonin verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Tuotteet toimitetaan Postin tai Matkahuollon kautta aina pakettina, jotta saamme seurantatunnuksen. Toimitusmaksu on pienessä XXS-paketissa 4,50€ (Matkahuolto/Posti) ja muissa 6,00 sisältäen pakkauskulut (Matkahuolto/Posti). Yli 99€:n tilaukset toimituskuluitta.
Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Snowcottonin yleiset ehdot.
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Tilauksia on mahdollisuus yhdistää, uuden tilauksen voit tehdä valitsemalla toimitustavaksi "Lisätilaus". Mikäli paketin koko muuttuu, tarkistetaan lähetyskulut ja lisätään mahdolliset lisäkustannukset. Tästä saat maksulinkin sähköpostiin.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla, joista nopein on Whatsapp:
Sähköposti: info@snowcotton.fi
Tekstiviesti/Whatsapp: +358407794239
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Tilaukset lähetetään viimeistään 3 arkipäivän aikana tilauksesta.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa Facebook-sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Palautusehdot
Kaikilla verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus. Palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön ja täysin uudenveroinen.
Asiakas VASTAA PALAUTUKSEN KULUISTA. Korvaamme palautuksesta aiheutuneet kulut vain siinä tapauksessa, että tuote on ollut ostettaessa viallinen tai väärä.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Peruutusilmoitus tulee tehdä sähköpostilla osoitteeseen info@snowcotton.fi. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Liitä palautukseen seuraavat tiedot:
Palautuneen tuotteen kunto tarkistetaan ennen maksun palauttamista.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset sekä lunastamisesta aiheutuneet kustannukset.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen info@snowcotton.fi tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.
Jos kauppasopimusta koskevaa mahdollista erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).