Vaippahuollon ABC

Vaippahuollolla on olennainen merkitys vaippojen kestävyyteen ja kunnon säilymiseen. Kestovaippailua helpottaa omien rutiinien löytäminen. Vaippoja ei tarvitse pestä joka päivä eikä edes joka toinen päivä. Joka kolmas päivä on riittävä pesuväli. Tässä on ohjeita taskuvaippojen huoltoon. Pesuaineeksi suosittelemme kotimaista Allegro Plus -pesuainetta.

Kestovaippojen vaihtoväli on sama kuin kertakäyttövaipoilla. Se vaatii vain oikeat imuyhdistelmät. Vaipanvaihtopisteen vieressä on hyvä olla pyykkikori PUL-pussilla, johon likavaipat ja imut heitetään. Samaan pussiin voi heittää myös pikkupyyhkeet, joilla kuivataan peppu pesun jälkeen. Kakkavaipoista kannattaa suuremmat kasat heittää vessanpönttöön ja bidehanalla huuhdella vaippa. Meillä vaippa huuhdellaan altaassa, koska tällaista käsisuihkua ei ole. Jos on oikein likainen vaippa niin sappisaippuaa hankaan vaippaan ja laitan PUL-pussiin odottamaan pesua. Maitokakkavaiheessa kuivaliinat helpottavat huuhtelua, mutta kiinteä kakan kanssa kuivaliina ei ole niin olennainen asia.

Pesupäivänä PUL-pussi kipataan pyykkikoneeseen ja PUL-pussi perään.

Vaippojen pesuaineena tulee käyttää ainetta, jossa on alle 5% saippuaa, jotta imukangas ei tukkeudu. Kosteussulku taas kärsii valkaisuaineesta ja zeoliitti taas rikkoo pyykkikoneen. Huuhteluainetta ei tule käyttää. Eli ei valkaisuainetta, zeoliittia ja huuhteluainetta. Sekä lisäksi alle 5% saippuaa. Täydellinen pesuaine on suomalainen Allegro Plus, jota voi tilata Allegron verkkokaupasta. 8 kg:n pyykkipulveripaketin saa tilattua verkosta toimituskuluitta ja pesuaine riittää kauan.

Lisää tietoa Allegrosta ja tilausohjeet löydät täältä: https://www.allegrosuomi.fi

Pesuohjelmana kannattaa käyttää mahdollisimman pitkää 60 asteen ohjelmaa lisähuuhtelulla.

PUL-kangasta sisältäviä vaippoja ei kannata kuivata kuivausrummusta, sillä kangas kärsii siitä. Imut voi laittaa kuivausrumpuun, mutta ne kuivuvat hyvin myös narulla. Keittopesun eli 90 asteen pesun voi tehdä imuille, mutta sitä emme suosittele PUL-vaipoille.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.1.2023 alkaen.

Verkkokaupan tuotteita myy Tmi Marianne Fredriksson / Snowcotton, y-tunnus 2432764-9. Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tuotteet tilataan Snowcottonin verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Tuotteet toimitetaan Postin tai Matkahuollon kautta aina pakettina, jotta saamme seurantatunnuksen. Toimitusmaksu on pienessä XXS-paketissa 4,50€ (Matkahuolto/Posti) ja muissa 6,00 sisältäen pakkauskulut (Matkahuolto/Posti). Yli 99€:n tilaukset toimituskuluitta.

Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Snowcottonin yleiset ehdot.

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Tilauksia on mahdollisuus yhdistää, uuden tilauksen voit tehdä valitsemalla toimitustavaksi "Lisätilaus". Mikäli paketin koko muuttuu, tarkistetaan lähetyskulut ja lisätään mahdolliset lisäkustannukset. Tästä saat maksulinkin sähköpostiin.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla, joista nopein on Whatsapp:

Sähköposti: info@snowcotton.fi

Tekstiviesti/Whatsapp: +358407794239

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Tilaukset lähetetään viimeistään 3 arkipäivän aikana tilauksesta.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa Facebook-sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Kaikilla verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 vrk palautusoikeus. Palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön ja täysin uudenveroinen.

Asiakas VASTAA PALAUTUKSEN KULUISTA. Korvaamme palautuksesta aiheutuneet kulut vain siinä tapauksessa, että tuote on ollut ostettaessa viallinen tai väärä.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Peruutusilmoitus tulee tehdä sähköpostilla osoitteeseen info@snowcotton.fi. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Liitä palautukseen seuraavat tiedot:

  • yhteystietosi (nimi, osoite, puhelinnumero)
  • kopio tilausvahvistuksesta tai lähetyslistasta

Palautuneen tuotteen kunto tarkistetaan ennen maksun palauttamista.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset sekä lunastamisesta aiheutuneet kustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen info@snowcotton.fi tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Jos kauppasopimusta koskevaa mahdollista erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).